Drukarka fiskalna optima

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami ten materiał stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku każda osoba postępująca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma cel rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W praktyce w domach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pierwsze typy urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bo nie ma ona nawet własnej klawiatury. To inne rozwiązanie stosowane jest w znacznych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwykle nie posiadają programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna posiadać kilka ważnych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy fiskalnej i umożliwiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona wytrzymałość na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i niską obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla użytkownika który z niecierpliwością czeka przy stoliku na bliskie zdanie. Dodatkowym atutem istnieje droga zapisu elektronicznej kopii paragonu, pozwalająca na zapisywanie wydruków np. na stronie pamięci, co umożliwia ich trzymanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być dobre wymiary, pozwalające na jej naturalne stosowanie na ladzie czy przy stolikach oraz przenoszenie po wszystkim domu, a jeszcze świeży i dostępny design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na dokładne monitorowanie sprzedaży oraz szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej ma dla wielu rozpoczynających działalność jeden z zdrowszych kosztów, więc warto wspomnieć, że przy zastosowaniu kilku warunków można dojść na ostatni przedmiot ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto także odpowiednio wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, aby być możliwość jej przetestowania oraz przeszkolenia ludzi z wartości jej odczuwania i zgody z pomysłami do obsługi punktów restauracyjnych.